SSM: Instruirea in domeniul situatiilor de urgenta in cadrul firmei cu un singur angajat

Indiferent daca o companie are un singur angajat sau o suta, este demn de mentionat ca legislatia in vigoare se aplica tuturor angajatorilor.

Actul normativ care reglementeaza aspectele referitoare la instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta (SU) este Ordinul MAI nr. 712/2005.

Aveti un numar redus de salariati? Nu stiti cum ar trebui sa se desfasoare in cazul instruirii in situatiile de urgenta?

Vom analiza o situatie prezentata pe PortalSSM.ro: „Firma desfasoara numai activitati de prestari servicii catre terti si are un singur angajat. Va rog sa precizati cum se procedeaza in acest caz cu instruirea in domeniul Situatiilor de urgenta (cine o efectueaza, cine verifica, cine intocmeste tematica etc.) si daca este necesar sa fie intocmite documentele precizate la art. 20 alin. 2 din OMAI 163/2007, avand in vedere ca sediul firmei este intr-una din camerele unui apartament de locuit.”

Orice angajator ar trebui sa fie familiarizat cu faptul ca instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta se face la angajare si periodic si se realizeaza prin urmatoarele categorii de instructaje:

instructajul introductiv general;
instructajul specific locului de munca;
instructajul periodic;
instructajul pe schimb, acolo unde situatia o impune;

(…)
Pot fi desemnate sa execute instructaje in domeniul situatiilor de urgenta urmatoarele categorii de personal:

a) persoanele cu atributii de conducere in cadrul unitatii, al departamentului, compartimentului sau al sectorului de activitate ori sefii locurilor de munca in care este prevazut un asemenea instructaj;
b) cadrele tehnice din domeniul apararii impotriva incendiilor sau personalul de specialitate in domeniul protectiei civile (inspectori de protectie civila);
c) sefii serviciilor voluntare/private de urgenta;

Daca nu au capabilitatea necesara si personal de specialitate, pentru instruirea propriilor salariati in domeniul situatiilor de urgenta, patronii firmelor pot incheia contracte ori conventii cu persoane fizice sau juridice care indeplinesc conditiile:

a) sunt bine pregatite profesional;
b) cunosc problematica specifica domeniului managementului situatiilor de urgenta;
c) poseda calitati psihopedagogice si atestatele prevazute de lege.

IMPORTANT! Aceasta practica este si mai rentabila din punct de vedere financiar.

Categoriile de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu sunt stabilite prin HG nr. 571/2016.

Sursa: PortalSSM